Swój datek w dowolnej kwocie szybko i bezpiecznie przekażesz dzięki systemowi płatności Przelewy24:
z powodzeniem wzięliśmy udział w skardze w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie
złożyliśmy skargę w imieniu p. Jakuba – mieszkańca Warszawy – pozbawionego prawa do abonamentu i zmuszonego do płacenia za każdą godzinę postoju w strefie
napisaliśmy wniosek o wysłuchanie publiczne w Sejmie i projekty poprawek do noweli ustawy o elektromobilności
stworzyliśmy petycję obywatelską ws. absurdalnej zmiany ustawy o elektromobilności i złożyliśmy podpisy w Kancelarii Prezydenta – obecnie rozwijamy obywatelską petycję do prezydentów miast, radnych i wojewodów przeciwko wprowadzaniu SCT w kolejnych polskich miastach
Chcemy normalności, dlatego sprzeciwiamy się łamaniu konstytucyjnych praw obywatelskich, w tym praw kierowców, przedsiębiorców itd. Zaczęliśmy w Krakowie, który jako pierwszy stał się eksperymentem w procesie wdrażania szkodliwych dla mieszkańców przepisów, takich jak „strefa czystego transportu” lub „plan zrównoważonej mobilności”.
Zorganizowaliśmy już serię pikiet w Krakowie, jak również spotkania, konferencje, akcje ulotkowe w Warszawie i Krakowie. Wzięliśmy też udział w niezależnych konsultacjach obywatelskich nt. wprowadzenia SCT we Wrocławiu.
To dzięki nam w marcu i czerwcu 2024 r. w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu ukazały się billboardy alarmujące przed szkodliwymi „strefami czystego transportu”, które wbrew mieszkańcom wprowadza się w polskich metropoliach. Mieliśmy swój udział w sądowym obaleniu krakowskiej SCT – w postępowaniu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym złożyliśmy nasze stanowisko oraz ekspertyzę.
Obecnie mamy już wolontariuszy w kilku największych miastach Polski, takich jak Warszawa, Wrocław, Rzeszów.
Nasza działalność jest możliwa tylko dzięki darczyńcom.
Jesteśmy ruchem społecznym NIE ODDAMY MIASTA, który walczy o prawa mieszkańców w przestrzeni publicznej.
Znowelizowana w grudniu 2024 r. ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych ZOBOWIĄZUJE miasta zamieszkiwane przez więcej niż 100 tys. osób, gdzie przekroczono wyśrubowane normy stężenia dwutlenku azotu, do tworzenia tzw. Stref Czystego Transportu (SCT). Obowiązek ten ma początkowo objąć cztery duże miasta. Ale istnieje poważne ryzyko, iż na takie rozwiązanie wkrótce będzie skazane nawet kilkanaście polskich miast! Co więcej, niektóre władze samorządowe – np. w Szczecinie – zamierzają dobrowolnie wprowadzić SCT, licząc na pozyskanie unijnego finansowania.
Zatem, stoimy w obliczu niebezpieczeństwa wykluczenia setek tysięcy mieszkańców z poruszania się własnym autem po mieście – bez wykazania nam związku jakości powietrza z ruchem samochodowym.